خرید دوربین پلاک خوان با جدیدترین تکنولوژی

دوربین پلاک خوان ، دوربین هایی هستند که دارای رزولوشن و کیفیت تصویر بالایی هستند و قادرند پلاک اتومبیل هایی که از آن نقطه تردد می کنند را ثبت کنند . هر چقدر رزولوشن تصویر آن ها بالاتر باشد ، برد دوربین پلاک خوان نیز بیشتر می شود و قادر است از فاصله ی بیشتری پلاک ها را ثبت نماید . با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

دوربین پلاک خوان چیست؟

دوربین پلاک خوان یکی از انواع خاص دوربین مداربسته میباشد که با توجه به کارایی ویژه ای که دوربین پلاک خوان و خرید دوربین پلاک خوان دارد کمی متفاوت تر و پیچیده تر از انواع دیگر دوربین مدار بسته است. خرید دوربین پلاک خوان تنها انتخابی برای شهرداری ها، راهنمایی رانندگی یا ارگان های دولتی نیست، بلکه برای کاربردهای شخصی همچون پارکینگ های عمومی ، مجتمع های مسکونی، تجاری و … نیز استفاده میشود.

اکثر افراد برای کاربرد های خاص در مکان های خاص که نیاز به ثبت دقیق پلاک خودرو میباشد از دوربین مداربسته پلاک خوان استفاده میکنند، از این رو دوربین پلاک خوان کاربرد عمومی ندارد و بیشتر برای مکان هایی با ضریب امنیتی بالا در تردد خودرو از دوربین پلاک خوان استفاده میشود. قیمت دوربین پلاک خوان چندان ارزان نیست اما با توجه به نیازی که برطرف میکند، بسیار مقرون به صرفه است، چراکه در کاهش هزینه های یک مجموعه بسیار موثر است.

خرید دوربین پلاک خوان شرکت نورسان انرژی و دوربین در حال ثبت پلاک ماشین در خیابان

برخی از مکان های پر استفاده دوربین پلاک خوان

در نظر داشته باشید که قیمت دوربین‌های پلاک خوان به دلیل فناوری منحصر به فرد آن‌ها، ممکن است قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین‌های مداربسته داشته باشد و این دلیل شاید برای مصارف شخصی مقرون به صرفه نباشد. اما عموماً این دوربین‌ها در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یک سازمان یا تعداد زیادی از افراد از مزایای آن‌ها بهره‌می‌برند. بنابراین، موسسات یا مجتمع‌های زیادی از این دوربین‌ها استفاده می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. در ادامه، برخی از مکان‌هایی که دوربین‌های پلاک خوان به عنوان یک فناوری مؤثر مورد استفاده قرار می‌گیرند را با شما مرور خواهیم کرد.

  • معابر شهری و داخلی شهرک های مسکونی و صنعتی

  • معابر ورودی و خروجی شهرستان ها و روستا

  • دوربین پارکینگ در پارکینگ های عمومی شهری و پارکینگ های خصوصی

  • ورودی و خروجی کارخانه ها

  • ورودی و خروجی ادارات و سازمان ها

  • ورودی و خروجی بیمارستان ها و مراکز درمانی

  • ورودی و خروجی دانشگاه ها و مراکز آموزش

  • استفاده در مراکز نظامی

  • پمپ بنزین و محل های سوختگیری

انواع دوربین‌ های پلاک خوان بر اساس مکانیزم طراحی شده

اگر متوجه شده‌اید که دوربین پلاک خوان چیست، در این قسمت می‌توانید با انواع این دوربین آشنا شوید. در ادامه هم تعدادی از دوربین‌های شرکت معروف باسلر را مشاهده می‌کنید تا با جزئیات بیشتر آنها آشنایی پیدا کنید. جداولی هم برای پر‌کاربرد‌ترین محصولات باسلر برای شما آورده شده تا برای خرید دوربین پلاک خوان راحت‌تر عمل کنید.

1- پلاک خوان

سیستم‌ها و دوربین پلاکخوان خودرو، امروزه یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص هویت وسیله نقلیه است که در بسیاری از سیستم‌های کنترل تردد و ترافیک مورد استفاده است. در پروژه‌های ترافیکی کشور از این سیستم استفاده فراوانی شده است که از این میان می‌توان به کنترل محدوده ترافیک شهرداری تهران، ثبت تخلفات جاده‌ای توسط راهداری و غیره اشاره نمود.

2- دریافت عوارض

پرداخت الکترونیکی عوارض، روشی برای اخذ عوارض بزرگراه‌ها و جاده‌ها است به‌طور‌ی‌که خودرو در محل عوارضی توقف نکرده و مبلغ عوارضی به طور الکترونیکی از حساب وی کسر می‌شود. هدف این سیستم، حذف تأخیر در جمع‌آوری عوارض جاده با استفاده از سیستم‌های الکتریکی است. این نوع از دوربین پلاک خوان را احتمالاً دیده و با آن آشنا هستید.

3- سامانه نظارتی

سامانه نظارتی با استفاده از دوربین‌های تحت شبکه وظیفه نظارت بر وقایع خاص و حراست از شهر را بر عهده دارند. دوربین‌های نظارت تصویری اصلی‌ترین ابزار جمع‌ آوری و ثبت اطلاعات تصویری سطح شهر و انتقال آن به مرکز کنترل ترافیک خواهند بود.

4- بازرسی جاده و راه آهن

سامانه‌های بازرسی راه‌آهن و جاده، کمک فراوانی به نگهداری و تعمیر می‌کنند. بدین‌ وسیله، بازرسی خطوط راه‌ آهن و جاده‌ها با سرعت بالایی انجام می‌پذیرد. این نوع دوربین پلاک خوان ضمن آمار‌برداری، ما را در تعمیر به‌ موقع کمک می‌کند.

5- سنجش سرعت

دوربین‌های سنجش سرعت به‌ منظور نظارت و کنترل سرعت، طراحی شده‌اند. این محصولات با ترکیب رادار، LIDAR یا ANPR استفاده می‌گردند.

6- دوربین سرعت راداری

دوربین سرعت راداری یا (Radio Detection And Ranging) مکانیزمی است که تغییر فرکانس امواج رادیویی برگشتی را اندازه‌گیری می‌نماید. این ویژگی دقیقاً سرعت وسایل نقلیه را اندازه‌گیری می‌کند. نسل جدید این دوربین‌ها از دقت بیشتری برخوردار هستند و با به کارگیری فناوری‌های پیشرفته زمان پرواز و رادارهای مثلثی این مشکلات را کاهش داده‌اند.

7- دوربین‌های سرعت LiDAR

این نوع دوربین سرعت سنج (اسپید کمرا) از زمان بازگشت نور لیزر پالسی به جای امواج رادیویی استفاده می‌نماید. چون دقت این دوربین‌ها نسبت به نوع قبلی بیشتر است، از قابلیت اطمینان بالاتری در تشخیص سرعت خودرو برخوردار بوده و محبوب‌تر نیز می‌باشند. دوربین‌های سرعت LiDAR مدرن، در اواخر دهه 1980 از اسلحه‌های سرعتی دستی پلیس تکامل یافته‌اند. در این محصولات، سنسورهای برد و سرعت مبتنی بر لیزر با پرتو ثابت و اسکن، کار می‌کنند. تمام مکانیزم LiDAR ها، برای محاسبه سرعت وسایل نقلیه عبوری، به اندازه گیری پی در پی در زمان‌های دقیق اقدام می‌کنند.

دوربین شرکت نورسان انرژی در حال ثبت پلاک ماشین برای نظارت و پایش و مانیتورینگ شهر

بیشتر چه کسانی دوربین پلاک خوان تهیه میکنند؟

با توجه به مکان هایی که برای استفاده دوربین مداربسته پلاک خوان نام بردیم، اکنون برخی از مهم ترین افرادی که به خرید دوربین پلاک خوان نیاز پیدا کرده و از آن استفاده میکنند را معرفی مینماییم.

  • پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی)

  • استانداری ، شهرداری و بخش داری ها

  • مراکز دولتی و سازمان ها

  • مراکز نظامی

  • صاحبان پارکینگ ها

  • کارخانه ها و کارگاه های خصوصی و دولتی

  • صاحبان مراکز سوخت گیری خودرو

ثبت پلاک خودرو توسط سامانه پلاک خوان شرکت نورسان انرژی

کاربردهای دوربین‌ های پلاک خوان

اگر بخواهیم درباره کاربرد‌های دوربین پلاک خوان صحبت کنیم بهتر است انواع دوربین پلاک خوان را شناخته باشیم. در اوایل این مقاله درباره انواع این محصولات صحبت کردیم و شما تا حد زیادی با آن‌ها آشنا شده‌اید. هر نوع از دوربین پلاک خوان متناسب با نام و کارایی آن برای کاربرد خاصی استفاده می‌شود. مثلاً همان‌طور که گفته شد از دوربین‌های سنجش سرعت برای کنترل سرعت در جاده‌ها استفاده می‌شود یا دوربین‌های مناسب برای عوارضی برای الکترونیکی کردن پرداخت عوارض به کار می‌روند. دوربین مداربسته پلاک خوان هم می‌تواند کاربردی برای موارد خاص داشته باشد.

و در آخر…

نورسان انرژی یکی از معتبر ترین و بزرگترین ارائه دهنده های خدمات نصب و راه اندازی دوربین های پلاک خوان هست که آماده همکاری و فروش می باشد. همچنین اگر شما در زمینه اجرای پروژه های پایش تصویری یا طراحی نرم افزار پایش نیاز به مشاوره داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

کلیک کنید